Wiadomości

Enea IRONMAN 70.3 Gdynia: Znamy nowe trasy zawodów!

Trwają ostatnie przygotowania do tegorocznej edycji Enea IM 70.3 Gdynia, która odbędzie się w dniach 5-6 września.  Publikujemy zaktualizowane trasy zawodów.

Priorytetem organizatorów Enea IRONMAN 70.3 Gdynia jest przeprowadzenie imprezy w sposób, który z jednej strony zapewni niezapomniane emocje, do których zdążyliśmy już w Gdyni przywyknąć, a z drugiej – zagwarantuje maksymalny poziom bezpieczeństwa zarówno zawodnikom, jak i obsłudze imprezy i wolontariuszom.

Minimalizacja kontaktu

Jednym z kluczowych elementów tego planu jest dążenie do minimalizacji kontaktu między uczestnikami imprezy, w tym do maksymalnego rozproszenia zawodników na trasach każdego z etapów – pływania, jazdy na rowerze oraz biegu. Dlatego też triathloniści powalczą na zmodyfikowanych trasach.

Istotne zmiany trasy biegowej

Najistotniejsze zmiany dotyczą trasy biegowej. Zawodnicy pobiegną na dwóch – a nie trzech, jak dotychczas – pętlach. Dzięki temu jedna pętla zostanie wydłużona z około 7 km do 10 kilometrów.

Zobacz też:

Silesiaman Triathlon Katowice: Tyczyński i Pyszka-Bazan wygrani na ¼

– Trasa została w dużej mierze zaczerpnięta z obecnego Grand Prix Gdyni. Więc może być znana lokalnym biegaczom. Dzięki tej modyfikacji znacząco zmniejszy się zagęszczenie zawodników na odcinku biegowym, a tym samym każdy będzie miał więcej miejsca wokół siebie – mówi Adam Okrój z zespołu organizacyjnego Enea IRONMAN 70.3 Gdynia. – Nie zmienią się jednak najistotniejsze elementy trasy: pobiegniemy bowiem zarówno ulicą Świętojańską, jak i Bulwarem Nadmorskim, a meta nadal pozostanie na plaży miejskiej w Gdyni – dodaje Okrój.

Trasa kolarska też zmodyfikowana

Modyfikacja trasy biegowej pociąga za sobą także konieczność zmiany dotychczasowej części kolarskiej. Zawodnicy pojadą niemal tymi samymi ulicami, co w poprzednich latach, ale… w odwrotnym kierunku. Wyjadą więc z miasta przez dzielnice Witomino oraz Chwarzno-Wiczlino, a na Skwer Kościuszki powrócą przez Chylonię i okolice portu.

– Trasa kolarska, dzięki jej poprowadzeniu na jednej, 90-kilometrowej pętli, gwarantuje sama w sobie wysoki poziom rozproszenia zawodników. Co więcej, przepisy zawodów IRONMAN mówią o konieczności zachowania 12-metrowej odległości między kolarzami, a egzekucja tej reguły leży od zawsze po stronie naszego zespołu sędziowskiego – tłumaczy Michał Drelich, dyrektor Enea IRONMAN 70.3 Gdynia.

Pływanie bez zmian

Zmianie nie ulega natomiast trasa pływacka, choć sama procedura startu zostanie jeszcze bardziej rozciągnięta w czasie. Zawodnicy będą podzieleni na cztery grupy startowe, a w każdej z nich znajdzie się maksymalnie 250 osób. Grupy będą startować kolejno w odstępach 30 minut. Co więcej, w ramach jednej grupy, zawodnicy będą wypuszczani po 8 osób w 10-sekundowych odstępach (tzw. rolling start). Wszystko to ma na celu jak najmocniej odseparować triathlonistów od siebie, a także zminimalizować czas przebywania w większej grupie w strefie startu.

Zaktualizowane mapy tras Enea IRONMAN 70.3 Gdynia 2020 można zobaczyć TUTAJ. Trasy sobotnich zawodów Sprint Triathlon Gdynia nie ulegają zmianie. Piątkowe zawody dla dzieci zostały całkowicie odwołane już kilka tygodni temu.

materiały prasowe

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
X