Poradnik

Doświadczenie F1 przeniesione na rowery

Zbudowany w oparciu o zrozumienie wydajności i aerodynamiki, nowy XCR uosabia istotę marki VAN RYSEL. Łączą nowoczesną technologię z pasją do kolarstwa, tworząc maszyny, które wyznaczają nowe standardy szybkości i efektywności.

– W świecie, gdzie każda sekunda ma znaczenie, VAN RYSEL, flamandzka marka rowerowa, specjalizująca się w rowerach i sprzęcie dla wymagających kolarzy, wprowadza nowy rozdział w swojej historii – premierę rowerów triathlonowych XCR TRI. Powstały one we współpracy z ekspertami aerodynamiki z firmy Swiss Side,  której doświadczenie sięga ponad 50 lat pracy w Formule 1.  Nowe modele XCR  to esencja filozofii VAN RYSEL – łączą nowoczesną technologię z pasją do kolarstwa, tworząc maszyny, które wyznaczają nowe standardy szybkości i efektywności.

Stworzony, by pokonać wiatr

Stworzony z myślą o szybkości, model XCR został zaprojektowany tak, aby oferować minimalny opór ruchu do przodu, co czyni go jednym z najszybszych rowerów triathlonowych i czasowych dostępnych obecnie na rynku. XCR to owoc 36 miesięcy skrupulatnego rozwoju i doskonalenia, trwającego od wiosny 2021 roku do października 2024 roku. Proces ten obejmował stworzenie 14 prototypów i liczne iteracje w celu dopracowania każdego aspektu wydajności roweru.

Każda rama składa się z 486 części z włókna węglowego, co odzwierciedla precyzyjne inżynierstwo i dbałość o szczegóły, które zastosowano w każdym calu roweru.

Na początku tego roku wprowadzono rower czasowy XCR UCI, który już zdołał osiągnąć sukcesy na najwyższym poziomie, zdobywając złote medale: z Benem O’Connorem na Mistrzostwach Świata UCI w sztafecie drużynowej mieszanej oraz z Bruno Armirailem na mistrzostwach Francji w jeździe indywidualnej na czas. Wszystkie trzy modele powstały we współpracy ze specjalistami od aerodynamiki z firmy Swiss Side, a każda linia i kąt roweru były testowane komputerowo oraz w terenie przez ekspertów ds. aerodynamiki, aby zapewnić minimalny opór.

Technologia rodem z Formuły 1

Aby osiągnąć ten poziom precyzji, VAN RYSEL połączył siły z firmą Swiss Side, założoną w 2014 przez Jean-Paula Ballarda, która wnosi do świata kolarstwa doświadczenie z najwyższej półki. Pod okiem byłego szefa koncepcyjnego zespołu Sauber F1, zespół ekspertów wykorzystał swoją wiedzę, by przenieść aerodynamikę na nowy poziom.

Do współpracy zaproszono także zawodników zespołu Decathlon AG2R La Mondiale, takich jak Bruno Armirail, Clément Berthe czy Felix Gall, którzy wzięli udział w testach na torach i w tunelach aerodynamicznych. Dzięki ich zaangażowaniu udało się stworzyć rower, który został już doceniony na najwyższym poziomie rywalizacji – podczas Mistrzostw Świata UCI i Mistrzostw Francji.

Każdy szczegół ma znaczenie

Rama XCR TRI Ultegra Di2 wykonana jest z włókna węglowego o wysokim module sprężystości i waży 1490 g (rama) oraz 490 g (widelec) w rozmiarze M, co pozwala rowerowi sprostać wymaganiom każdego czołowego kolarza lub triathlonisty. Dbałość o detale, zarówno w zakresie aerodynamiki, jak i reakcji oraz odczuć podczas jazdy, czyni ten rower idealnym narzędziem do osiągania wysokich prędkości na niemal każdej trasie i dystansie.

Pozycja na rowerze jest kluczowa dla osiągów, a w poszukiwaniach najlepszych rowerów czasowych i triathlonowych VAN RYSEL zdał sobie sprawę, że regulacja jest kluczem do uzyskania idealnej pozycji. Mając to na uwadze, nowe modele XCR TRI Ultegra Di2 i XCR TRI Rival AXS zostały wyposażone w kokpit VAN RYSEL, który umożliwia szeroki zakres regulacji, pozwalając każdemu zawodnikowi osiągnąć maksymalną wydajność i komfort. Z kolei model XCR UCI został wyposażony w przedłużenia Deda Jet One, które pozwalają sportowcom uzyskać optymalną pozycję, pozostając w zgodzie z regulacjami UCI.

Dedykowany triathlonistom

Denis Chevrot, dwukrotny Mistrz Europy Ironman, odegrał kluczową rolę w rozwoju modelu XCR TRI marki VAN RYSEL, zapewniając, że rower spełnia wszystkie potrzeby zawodników Ironman. Jednym z kluczowych elementów XCR TRI Ultegra Di2 jest narzędziownik, w którym można przechowywać multitool, dętkę oraz łyżki do opon, co pozwala rozwiązać ewentualne problemy techniczne podczas jazdy.

Dodatkowo na górnej rurze zamontowano bento box i trash box, które umożliwiają sportowcom przechowywanie całej potrzebnej żywności na nawet 6 godzin jazdy oraz wygodne pozbywanie się odpadów, pozostając jednocześnie w aerodynamicznej pozycji.

Na koniec, w kwestii nawodnienia, bidony mogą być mocowane zarówno do kokpitu, jak i za siodłem. Wszystkie te funkcje zostały dodane bez wpływu na ogólną aerodynamikę roweru, zapewniając zawodnikowi pełne wyposażenie i komfort, przy maksymalnym zachowaniu aerodynamiki.

Słowo od Jeremiego Debeufa, Szefa Produktu VAN RYSEL

Jesteśmy niezwykle dumni, mogąc zaprezentować zupełnie nowy VAN RYSEL XCR. W przypadku nowych rowerów triathlonowych naszym celem było przesunięcie granic zarówno aerodynamiki, jak i komfortu, tworząc rower, który zapewnia niezrównaną wydajność dla elitarnych sportowców i poważnych konkurentów. Zaprojektowaliśmy ramę, aby była jednym z najszybszych modeli dostępnych na rynku, nie rezygnując przy tym z komfortu jazdy. Od wysoce regulowanego kokpitu po zintegrowane rozwiązania do przechowywania – każdy szczegół został zaprojektowany, aby sprostać wymaganiom współczesnych triathlonistów i czasowców. Ten rower to prawdziwa wizytówka, uosabiająca filozofię, wiedzę i duszę marki VAN RYSEL.

Rowery VAN RYSEL XCR TRI Ultegra Di2 i XCR TRI Rival AXS dostępne są do zakupu od 3 grudnia w Europie (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii), a ich dostawa planowana jest na początek 2025 roku. Oba modele XCR TRI będą dostępne globalnie (w tym w Wielkiej Brytanii) od 2025 roku. Więcej informacji znajdziesz na stronie: www.vanryselcycling.com.

XCR TRI ULTEGRA Di2

  • Rama z włókna węglowego o wysokim module sprężystości
  • Kierownica VAN RYSEL XCR z regulowanym kokpitem VAN RYSEL
  • Koła SwissSide Hadron Ultimate 625/625
  • Opony Michelin Power Cup
  • Akcesoria: Bento box, trash box, uchwyt na bidon Aeris, przedni uchwyt na bidon BTA, narzędziownik wyposażony w zestaw naprawczy (dętka, nabój CO2 z pompką, przedłużka zaworu, łyżka do opon)
  • Licznik mocy Inpeak (lewa strona)
  • Waga (rozmiar M): 8,9 kg (bez akcesoriów)
  • Cena: 7 700 € / $

XCR HYBRID RIVAL AXS

  • Rama z włókna węglowego o wysokim module sprężystości
  • Kierownica VAN RYSEL XCR z regulowanym kokpitem VAN RYSEL
  • Koła Fulcrum Wind 550/750
  • Opony Michelin Power Cup
  • Akcesoria: Bento box, trash box, uchwyt na bidon Aeris, przedni uchwyt na bidon BTA
  • Licznik mocy Sram Rival (lewa strona)
  • Waga (rozmiar M): 9,65 kg (bez akcesoriów)
  • Cena: 6 200 € / $

O marce VAN RYSEL
VAN („pochodzi z” po flamandzku) RYSEL („Lille” we Francji) to marka rowerowa stworzona kilka kilometrów od legendarnych brukowanych odcinków, w tym najbardziej ikonicznego jednodniowego wyścigu na świecie. Założona w 2019 roku, skierowana jest do rowerzystów z całego świata, niezależnie od ich poziomu, celów czy podejścia do kolarstwa.

Pasja do zaawansowanych technologii sprawia, że zespoły VAN RYSEL stawiają najwyższe wymagania, aby zadowolić zarówno profesjonalnych zawodników, jak i amatorów. Stawiając badania i rozwój na pierwszym miejscu, VAN RYSEL współtworzy innowacyjne produkty przeznaczone do zwyciężania wraz ze sportowcami i swoimi partnerami przemysłowymi.

Każdy wat, każda sekunda, każdy przejechany kilometr to nowe zwycięstwo – podczas wyścigu czy niedzielnej przejażdżki. To właśnie dla tych chwil istnieje VAN RYSEL – by maksymalizować przyjemność z wysiłku i czerpać radość z wielkich ludzkich doświadczeń.

W 2024 roku marka wspiera zespoły DECATHLON AG2R LA MONDIALE na najlepszych trasach świata swoimi rowerami RCR PRO i XCR, a także kaskami RCR, FCR, XCR oraz okularami PERF 900 i PERF 900 Light.

materiał prasowy

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button
X